Gisteren toevallig weer een keertje gebruik gemaakt van een bus. Fiets kapot (band lek), dus dan maar een simpel alternatief. Hoewel… simpel?

De laatste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, is ergens begin van dit jaar in Rotterdam. Aangezien het in Brabant veel goedkoper was om met strippenkaart, dagkaart te reizen, heb ik het uitgesteld totdat het moest en dat was dus gisteren (3 november is de strippenkaart in de ban gedaan).

Anyway, je moet natuurlijk wel saldo op dat kreng hebben, maar gelukkig bestaan er oplaadpunten. Tenminste…. dat dácht ik! Hier in het centrum waren altijd 2 plekken om geld te doneren aan Translink Systems (ach, ze hebben nog 15 euro waar ik nooit meer bij kan). Eén bij de sigaarboer en de ander bij AH die vlak naast de bushalte zit. Tja, dan weet je waar ik wel voor kies.

Helaas, dat ding blijkt alweer weg te zijn gehaald, want er werd te weinig gebruik van gemaakt. Duh! De brabo’s zijn niet zo dom dat ze Translink gaan sponsoren terwijl er een goedkoper alternatief is. Het weghalen is allang besloten voordat de strippenkaart er hier uit ging, want daar gaat natuurlijk meer dan 4 weken overheen, dus inderdaad werd er in het verleden minder gebruik van gemaakt.

Kortom, nu begrijp ik ook weer waarom er van die lange rijen zijn bij de sigarenboer (die overigens knettergek wordt van alle problemen). Nee, het personeelsbeleid bij Translink loopt niet over: net zulke domme dodo’s als bij de RET (die een goedlopende route wijzigen in ééntje met een hopeloze omweg en dan verbaast zijn dat het niet meer loopt).

Zodra ik de ruimte heb, dan wordt het absoluut weer auto, want behalve flink duurder, wordt het OV er hierdoor niet beter op.

Liefs,

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *