Nog 5 weken, 5 hele weken en dan is het zover…. Het WK is voorbij! Geen gebakkelei meer tussen Heineken en Bavaria over de Leeuwenhose, geen oranje gadgets meer bij Blokker, geen wuppies (klein of megagroot) bij AH, niet alleen oranje bossen bloemen bij de bloemist, geen absurde reclames van It’s, BCC en Expert die zo graag hun megagrote LCD of HDTV’s afwillen (erg handig aangezien het WK in ‘gewoon’ 4:3 format wordt uitgezonden) en geen reclameblokken met onzinnige WK-gerelateerde reclames.
Zaterdagmiddag was ik aan het shoppen in Breda en tot mijn verbazing blijkt de maandelijkse koopzondag in juni te worden geannuleerd om dat Nederland die dag een wedstrijd heeft. Tuurlijk, lijkt me erg logisch, want er zal maar eens een alternatief zijn om wedstrijden te kunnen ontwijken.
Via de website Oranjeindex.nl (ja, zelfs die bestaat!!!) kan je kijken wat de belevingswaarde van het WK is.
Publicitair
De publicitaire aandacht voor Oranje en het toernooi is momenteel twee
keer zo groot als in 2004. Ten opzichte van de tweede meting vertoont
de publicitaire index een lichte stijging, nu 546, toen 496. Waar de
media-aandacht bij de vorige meting een duidelijke piek vertoonde
rondom de bekendmaking van de selectie, is er momenteel een
gelijkmatiger patroon zichtbaar.
Zelfs Microsof helpt zijn klanten door het beschikbaarstellen van de wk-data voor Outlook. Je zal maar eens een wedstrijd vergeten.
Veronica gaat enthousiast te keer en gaat penalty schieten in lingerie
tijdens de rust en de rest zal vast op zwart gaan omdat men verwacht
dat er niemand zal kijken.
En wat blijkt, 51% van de Nederlanders is niet geïnteresseerd in het WK. Het wordt ons gewoon (zoals veel dingen) door de strot geduwd. Omdat het commercieel interessant schijnt te zijn. Tja, zoals het er nu naar uitziet, zal het niet lukken om dit geheel te ontwijken. Jammer dat men denkt dat dat geen geld op zal leveren. Maar ik ga toch proberen de komende vijf weken het WK te boycotten, maar hopen dat Nederland in de selectieronde wordt uitgeschakeld en de 5 weken aftellen en dan…..
YIPPIE!!!!!!!!!
Zo is het maar net! Veronica heeft geloof ik -naast alle ranzige oranjestunts- nog wel een speciale tv-gids voor WK-ontwijkers opgenomen in haar TV-magazine. Valt alweer mee. En 1 juli begint ook de Tour, hebben we overdag tenminste iets leuks op TV. Verder vrees ik dat we niet alleen avondvullend weekaawedstrijden te zien krijgen, maar ook voor-, tussen- en nabeschouwingen waarin vele ‘geweldige’ sprekers hun wereldschokkende uitspraken over het ‘edele balspel’ gaan ventileren. Misschien dat we nog wat plezier kunnen beleven aan het opnoterenneerschrijven van de domste uitspraken. Neem alvast een flink vel papier en schrijf klein!
Ik vind het allemaal wat overdreven. Alles hier draait de komende tijd om het WK. Ik dacht dat het in Wagenberg wel wat mee zou vallen, maar zelfs hier is er een straat die helemaal oranje is gemaakt!!
Als ik thuis ben ga ik vast wel even kijken maar dan niet met een oranje broek, hoed en bakkebaarden!
Groetjes Corinne
En hadden jullie al gehoord van de oranje bloemkool die blijkbaar te koop is….. Tja, ik geloof dat we maar blij moeten zijn dat onze kleur niet Azurro is (zoals het Italiaanse team). 😉
Ja, en dat oranje bier ziet er ook niet zo smakelijk uit!!
Voetbal is een sport voor mentaal gehandicapten. Dat verklaart ook waarom bijna half Nederland er dol op is…
Jammer voor je Nicky maar de NOB zend ook het WK in 16:9 uit, tenminste voor digitale kijkers en ongeveer 99,98% van de mensen die een LCD of Plasma televisie in huis hebben, vallen in deze groep…!
…zendt…
Ach Sultan, het zal veel rustiger op straat worden en dat maakt al veel goed. Hoef ik eindelijk niet eens in de rij te staan in winkels, hoewel het bizar is dat de wedstrijd van gisteravond nu herhaald wordt. Nog maar 5 weken en 1 dag precies 😉 (enneh, dat zend neem ik je niet kwalijk hoor!)