Helaas is dit verhaaltje door zijn overlijden blijven liggen, maar toch wil ik hem jullie niet onthouden.

Echt winkelen deden Sjoerd en ik niet met zijn tweeën (zelfs een cafeetje ongeveer 70 meter verderop nam al een half uur slenteren in beslag), dus een rondje stad met achteraf een drankje op een terras was helemaal een no-go. Een paar maanden voor Sjoerd’s overlijden, wilde ik hem verrassen en bleek dat ik zelf verrast werd door een hele lieve medewerker van een landelijke winkelketen, tenminste…..

Hoewel voor mij niet gebruikelijk, heb ik deze keer voordat ik dit verhaaltje op het web zou plaatsen, de winkel ingelicht en gevraagd of ik dit mocht publiceren. Wel zonder de naam van de vestiging te noemen, aangezien ik niet weet of de medewerker niet buiten zijn boekje is gegaan met deze service.

Dit kreeg ik als antwoord:

Wij bedanken u voor uw e-mail.
Hierin maakt u een opmerking over een medewerkster van xxx. Graag gaan wij hierop in.

Allereerst danken wij u voor uw reactie ten aanzien van uw bezoek aan onze winkel. Wij zijn altijd geïnteresseerd in alle reacties, zowel positieve als kritische opmerkingen, omdat wij op deze manier kunnen werken aan het verbeteren van onze winkel en service. Wij hebben van uw opmerkingen goede nota genomen.

Wij stellen het niet op prijs dat u dit op een weblog plaatst. Door uw anoniemiteit en door niet te vermelden waar dit voorval heeft plaatsgevonden kunnen wij dit niet verifiëren.

Wij danken u hartelijk voor uw reactie en wij hopen u in de toekomst weer als een tevreden klant te mogen begroeten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u nog vragen heeft of aanvullende informatie wenst, kunt u dit bericht beantwoorden of u kunt contact opnemen met onze afdeling Klanten Contact Center.

Huh? Het was geen bashen? Het was zelfs iets heel positiefs. Iets waarmee ze zichzelf mogen profileren en waar ze trots op mogen zijn. Het is nooit mijn intentie geweest om ervoor te zorgen dat dit filiaal (of welk filiaal dan ook) een toeloop van mensen krijgt die hetzelfde gaat proberen en zoals je wel zult merken, is ook niet te herleiden waar het heeft plaatsgevonden.

Nou ja, ik mag dus niet vertellen wat er daadwerkelijk gebeurd is, maar gelukkig droom ik ook met regelmaat en dit is wat ik heb gedroomd.

Afgelopen zaterdagnacht droomde ik dat ik vlak voor sluitingstijd langs een grote landelijke keten liep. De appeltaart zag er heerlijk (in dromen natuurlijk nog beter) uit. De dames en heren waren druk bezig om de zaak schoon te maken Ook heb ik daar geen vraag gesteld aan één van de medewerkers die hard bezig waren de zaak schoon te maken of ik, als ik een schaaltje mee van huis zou nemen, die overheerlijke appeltaart (uiteraard betaald) mee zou kunnen nemen.

Die medewerker heeft uiteraard toen ook niet gezegd dat ze zelf ook gebaksdoosjes hadden en dat, als ik even zou wachten, ik er wel een mee zou krijgen. Evenmin is er gezegd dat ik er niet voor hoefde te betalen, ik kreeg ik ze niet zomaar mee.

Bovenstaande is niet te verifiëren en is dus niet waar. Tja, de meeste dromen zijn bedrog. Maar ik heb zéker niet gedroomd dat ik ooit zo’n vage reactie kreeg……

liefs,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *