Vervolg op mijn akkefietje met de grootgrutter van Nederland. Deze e-mail kreeg ik vandaag. Lees onderaan wanneer ik hem verstuurd had en wanneer men antwoordde. Vooral interessant omdat men mij half januari had aangegeven dat men het allang had beantwoord. Geen wonder dat de melk nog maar 1 dag houdbaar is bij aankoop.
InternetKlantenService wrote 12 februari 2007:
Geachte mevrouw, Zoals telefonisch is afgesproken, zullen wij deze klacht door de Supermarktmanager van de betreffende winkel telefonisch af laten handelen.We zullen uw mail naar de winkel zenden en de Supermarktmanager zal binnen 7 werkdagen contact met u opnemen. Met vriendelijke groet,Albert Heijn Klantenservice KK Origineel bericht: Onderwerp: AH Ervaring in de winkel Uw reactie: Geachte heer, mevrouw, Dit is mijn laatste poging om u wakker te schudden. Simpelweg omdat ik al te lang klant ben geweest en ik verbaasd ben over de wijze waarop ik tot op heden behandeld ben. Een groot deel van mijn verhaal is ondertussen al bij u bekend. Mocht u het niet meer kunnen terugvinden, dan kunt u ook op mijn weblog terecht. Graag wil ik hier nog een voorbeeld geven als aanvulling. Op een maandagochtend ben ik om 8 uur naar AH gegaan om een strippenkaart te halen. Helaas was ik niet de eerste. Er was al een vertegenwoordiger aanwezig. Hoewel deze vertegenwoordiger meerdere malen had aangeven aan de dame dat ze mij beter eerst kon helpen, heb ik 10 minuten moeten wachten en heb daardoor mijn aansluiting gemist. Dit samen met een ervaring van niet zolang geleden waarbij AH niet eens strippenkaarten meer had vanwege de prijsstijgingen (iets wat ik van een kleine sigarenboer kan voorstellen hier in Oosterhout, maar niet van een AH), hebben me er toe doen besluit en geen gebruik meer te maken van uw diensten. Ondertussen ben ik (ook) een tevreden klant van Jumbo. Uiteraard verwacht ik niet dat alles vlekkeloos verloopt, maar ik krijg bij Jumbo echt het gevoel dat ik daar wel een gewaardeerde klant ben in tegenstelling tot bij Albert Heijn. (zie onder andere het verhaal bij mijn vriend) Ik vind het zeer spijtig dat het zo moet lopen en nogmaals, het verbaast me zeer dat AH zo met zijn klanten omgaat. Ruim 15 jaar heb ik mijn boodschappen met zeer veel tevredenheid bij de vestigingen op het Binnenwegplein, Nieuwe Binnenweg, Benthuizerstraat en Benthinkplein in Rotterdam gedaan. Bij AH op de Keiweg in Oosterhout zal ik mezelf niet meer vertonen. Eigenlijk hoop ik toch dat u zich deze mail aantrekt en het tegendeel bewijst. Ik vrees echter dat ook dit bericht naast u neer wordt gelegd. Met vriendelijke groet, SLH Ontvangen: 17-12-2006 00:42
Nog afgezien van de service van AH tegenwoordig (of inderdaad: het gebrek aan) valt het mij op dat het assortiment verbijsterend klein aan het worden is. Natuurlijk, een heleboel huismerk producten.
Maar waar is bijvoorbeeld de Heinz tomatenketchup in kleine blikjes gebleven? Of de Silvo rijst? Steeds vaker merk ik dat AH zichzelf aan het uithollen en het niet meer belangrijk vind dat de klant tevreden is, maar dat ze het imago “goedkoop” hebben. En dat is nou precies NIET het imago dat ze moeten hebben, want dan ging ik wel naar de Aldi, Lidl of andere supermarkt waar het gehalte Nederlandssprekenden
jeetje ben ik blij dat ik hier een jan linders in de buurt heb liggen. is zo’n lekkere dorpse winkel waar mensen mekaar nog kennen en lekker behulpzaam zijn. de meeste kennen mij ook al. zo gauw ik piep komt er al eentje aan om mij te helpen bij de bovenste plankjes te komen. is wel fijn. en ja soms moet je ook wel eens wachten maar dan ligt het niet aan de mensen die daar werken maar aan de klanten. want jeetje je hebt er lastige tussenzitten zeg.
fijne avond nog.
@Switch
ik ga er persoonlijk achteraan om te kijken of de pindakaas van Jumbo en AH niet uit dezelfde fabriek komen. Hier kom ik op terug.
@Bingelke
Je hebt groot gelijk, maar gelukkig is Jumbo ook iets in de goede richting. Soms meehelpen boodschappen inpakken, leuke jongens die voor je rennen…. Maar zo’n buurtsuper is hier helaas niet.
Hahaha, dat is toch niet te geloven, dat ze bijna 2 maanden nodig hadden voor een nietszeggende reactie.